הכל על קולטן מי גשם דו מפלסי / נקז כפול • תרמיטק מומחה לאיתור נזילות

כל מה שאתם צריכים לדעת על קולטן מי גשם דו מפלסי / נקז כפול

עונת החורף מביאה איתה גשמים, שעוזרים לגידולים חקלאיים, וכן מוסיפה מים לימת הכנרת שהולכת וגואה, אך יחד עם זאת היא כוללת לא מעט נזקים הכוללים: הצפות מים, חדירת מי גשם אל קירות פנימיים של המבנה, רטיבויות, ועוד.

במאמר זה ארחיב על אחד הכשלים הגורמים לנזילות מתחת למרפסות שמש מרוצפות או גגות מרוצפים, כאשר הפתרון הפשוט לכשל הזה הוא ניקוז מי גשמים החודרים מתחת לאריחי הרצפה אל המצע, הכוללת קולטן מי גשם דו-מפלסי.

מהו קולטן מי גשם דו מפלסי (בשמו הקודם ‘נקז כפול’)

קולטן מי גשם דו-מפלסי הוא אביזר, שמותקן ברצפת מרפסת השמש או ברצפת גג מרוצף. תפקידו של הנקז הוא לנקז את מי הגשמים החודרים אל המצע (חול או אגריגטים הנמצאים מתחת לאריחי הרצפה), ומשם אל החלק התחתון של קולטן מי הגשם הדו-מפלסי.

אם מדובר בגג גדול בעל שטח נרחב, יהיו בו מספר קולטני מי גשם המתנקזים אל צינורות הגשמה, אך אם מדובר בגג קטן יותר (בעל שטח קטן), יהיה בו קולטן מי גשם אחד.

אם הגג אצלכם הוא שטוח ולא מרוצף שנאטם ביריעות ביטומניות, לא תצטרכו נקז כפול. נקז כפול יעזור לכם בהגנה מפני חדירת גשמים לאורך כל תקופת החורף הגשומה, וימנע נזקים של רטיבויות ונזילות.

קולטן מי גשם דו מפלסי נקז כפול

קולטן מי גשם דו מפלסי / נקז כפול

תפקידו של קולטן מי הגשם

תפקידו של קולטן מי גשם הוא לנקז את מי הגשמים, כדי שלא תהיינה הצפות או חדירות של מי גשם אל תוך המבנה. הקולטן מאפשר ספיחה וניקוז של המים מכל גג מרפסת או שטח ממנו יש צורך לנקז את מי הגשמים החוצה.

קולטן מי הגשם מחובר מצד אחד לצידו העליון של צינור הגשמה (מרזב), ובצידו השני של צינור הגשמה מחובר הקולטן למערכת הניקוז העירונית, בורות חלחול או מאגר מים. קולטן אשר מתחבר בצורה ישירה אל צינורות הניקוז האנכיים שמחוברים למערכת הניקוז, מונעים את חדירת המים, פנימה לתוך הבית.

הסיבה לשימוש בקולטן מי גשם דו-מפלסי

השימוש בקולטן מי גשם דו-מפלסי נועד כדי למנוע הצפות וחדירות מים אל תוך המבנה, ופינוי מי גשמים מהמצע (מתחת לריצוף). באמצעות מערכת הניקוז התחתונה אפשר לפנות את המים אשר חדרו אל המצע, ולעבור את תקופת החורף הסוערת בשלום וללא נזקים. כמו כן, חשוב למקם את הקולטנים במיקום נכון, וזאת כדי לנקז בצורה הטובה ביותר את את השטח ממנו צריך לפנות את המים.

האם כל בית חייב נקז מהסוג הזה?

כל מבנה בו יש מרפסת שמש או כל משטח מרוצף, חייב קולטן מי גשם דו-מפלסי, כדי שמי הגשם לא יחדרו אל המבנה ויציפו אותו במי גשמים, וכך יגרמו רטיבויות בתקרה וקירות בתוך המבנה. בנוסף לכך, אם ברשותכם גג מרוצף, כדאי להתקין נקז כפול שישאיר את הגג שלכם יבש ממים מתחת לריצוף.

מדוע אנחנו צריכים אוור?

האוור הוא סוג של “שחרור אוויר” מצנרת גשמה (מרזב) או מערכת הביוב, ואנו נזהה אותו בדרך כלל בכך שנראה צינור בולט בגג. דוגמה לפעילותו של האוור: אם ניקח בקבוק ונמלא אותו במים. בזמן שאנחנו ממלאים את הבקבוק במים, משתחרר אוויר מפתח הבקבוק – כלומר, המים תופסים את המקום של האוויר. במקרים בהם אין אוור במערכות ניקוז, ייתכנו סתימות ועיכוב בספיחה וסילוק המים.

כיצד להתאים בצורה נכונה ומדויקת את קולטן מי הגשם

את קולטן מי הגשם הדו-מפלסי, או בשמו הנוסף “נקז כפול”, מתאימים לנפח המים שהוא אמור לפנות. לכל קולטן מי גשם יש קיבולת שונה שאותה הוא מסוגל להכיל, וכך חשוב להתאים את גודל הקולטן בצורה מקצועית באמצעות איש מקצוע מומחה בתחום.

על הקולטנים להיות מספיק רחבים, וזאת כדי לספוח ולפנות את כמות המים הנדרשת ולעמוד בכך גם במצבים של גשמים חזקים. בעזרתו של איש מקצוע מוסמך ומומחה בתחום, ניתן לבחור את הקולטן המתאים, ולקבל את הקולטן המתאים למבנה שלכם ולצרכיו. איש המקצוע, בדרך כלל אוטם מוסמך במבנה קיים או מהנדס\מתכנן בשלב בניית מבנה חדש, יחשב את הגודל המתאים של הקולטן בהתאם לגודל המשטח המרוצף, ויתאים לכם את הקולטן הנכון והמדויק עבורכם. כמו כן, חשוב לדעת שקיימים סוגים שונים של קולטנים העשויים מחומרים שונים כמו מתכת, פלסטיק, ועוד.

ייעוץ טלפוני חינם על ידי בוחן נזקי מים מוסמך מכון התקנים הישראלי – חייגו

תרמיטק איתור נזילות - מספר טלפון

או השאירו פרטים לחזרה

    תעודות מומחה

    תעודת לתרמיטק מאת מכון התקנים הישראלי, אגף איכות והסמכה

    תעודת לתרמיטק מאת מכון התקנים הישראלי, אגף איכות והסמכה - לחצו על התמונה למעבר לכל התעודות של תרמיטק.

    ביקורות

    תרמיטק Iconתרמיטק

    אשרמן 1, תל אביב

    5.0 400 reviews

    • Avatar miki ba ★★★★ 2 weeks ago
      דרור בצע בדיקה תרמית ביסודיות רבה משך כשעתיים, ע׳מ לאתר נזילה ״ עקשנית״ שקיימת מיום כניסתנו לבית לפני 26 שנים. ( מצנרת מי גשמים משותפת בעליית הגג לתקרת חדר שירותים בקומת הקרקע). לדבריו - איתר את הנזילה, והציע פתרון לתיקון. התחייב ללוות … More אותנו עד שהבעייה תפתר לחלוטין.
    • Avatar Michael Lvovsky ★★★★★ לפני 3 שבועות
      שירות ברמה גבוה עם ידע ונסיון. עבודה יסודית ורצינית. גם אחרי שמצאנו את מקור הנזילה עדיין המשיך לחפש עוד לקויים בכמה קומות מעלי ולא ויתר.
      תודה רבה
    • Avatar Galia Becker ★★★★★ 2 months ago
      היתה לנו בעיית רטיבות. השירות שקיבלנו היה מצוין. גם מיידית התקשרנו בבוקר והבדיקה בוצעה כבר באותו היום. הבודק דרור היה מקצוען ממש. הגיע עם כל הציוד המתקדם שקיים בתחום. לא סיים את הבדיקה עד שלא עבר על כל האפשרויות ווידא שאין יותר נזילות. … More ממליצה בחום.
    • Avatar Elad Goldberg ★★★★★ לפני 3 חודשים
      תודה רבה מכל הלב לדרור על השירות האיכותי והמהיר לאיתור הבעייה אצלי. על חוש האחריות המפותח והדאגה ללקוח,מללא פשרות. לא מובן מאליו! ממליצה בחום למי שצריך.
    • Avatar איציק בוקעי ★★★★★ לפני 3 חודשים
      רוצה לשתף אתכם בחווית שרות יוצאת דופן!
      לפני מס׳ חודשים קיבלתי המלצה על תרמיטק. הגיע אליי בחור בשם דרור על מנת לבדוק את הרטיבות בכמה מוקדים בבית. הבחנתי שמדובר באדם מאוד מקצועי, סבלני, אדיב, והכי חשוב אנושי! הבעיה אותרה וקיבלתי דוח מפורט
      … More ומקצועי אשר מפרט את הליקויים. לאחר מספר חודשים קראתי לו שוב כי צץ לי עוד משהו קטן ודרור הגיע אליי בהתרעה מאוד קצרה של כמה ימים ספורים. השרות הזה שמקבלים היום חברים הוא לא טריוויאלי! מדובר בבנאדם אחד ל..
      כל מי שמתלבט אין מה להתלבט! הבנאדם קוסם!! תודה לך דרור, שירבו כמותך בישראל🤞🏻🙏🏻
    • Avatar אנטולי פופוב ★★★★★ 3 weeks ago
      שירות מהיר , מקצועי , איכותי ומהיר ! תודה רבה על הכל!
    • Avatar Evgeny tartakovsky ★★★★★ a month ago
      שירות מקצועי וישר. ואת זה חברים קשה למצוא!
      מומלץ בחום.
    • Avatar רונית טרפלר ★★★★★ 5 months ago
      חברת תרמיטק נענתה בסבלנות ואדיבות לשאלות וההתלבטויות שלי באשר לבדיקת רטיבות.
      כמו כן, משהחלטתי על הבדיקה, הבודק דרור גילה אנושיות, מקצועיות, הוגנות בקביעת המחיר הסופי וכך גם עד לקבלת הדו"ח והמענה לשאלות ששאלתי בעקבותיו. כן ירבו !
    • Avatar אוסי שילוח ★★★★★ 5 months ago
      נעשה איתור נזילת מים באמצעות מצלמה תרמית. התיאום, עבודת האיתור, האחריות היחס והגשת הדוח היו מקצועיים מאוד.
      אני מודה לדרור על נחישות והתמדה, ועל כך שאיתר נזילה ממנה סבלנו מספר שנים.
      אני ממליצה עליו בחום!!
    • Avatar אורלי בילנסקי ★★★★★ 6 months ago
      אני רוצה להודות לדרור ולרני האלופים שעבדו במקצועיות ופתרו לנו בעיה שרבים לא הצליחו בסבלנות, בהתמדה ובנחישות שלא ראיתי כמותה בקרב אנשי מקצוע.
      הם לא ויתרו והוכיחו כי הם בעלי ידע וניסיון רב ורמת המקצועיות שלהם גבוהה מאוד, כשהכל נעשה בנועם
      … More ובחיוך.
      ישר כוח ! פרנסה בשפע והמון הצלחה בהמשך 🙏
    • Avatar Mici Mici ★★★★★ 10 months ago
      מקצועיות יחס אישי אין עליהם תודה רבה❤️

    חיפוש חופשי באתר

    Call Now Button דילוג לתוכן