איתור חדירת מי גשמים - סיבות, פתרונות ודוגמאות | תרמיטק מומחה לאיתור

איתור חדירת מי גשמים

חדירת מי גשמים למבנה נובעת בדרך כלל מגג, דרך מעטפת הבניין או מכשל איטום תת קרקעי. הדלף מגיע בדרך כלל מאיטום לקוי, רופף, בלאי כתוצאה מהתיישנות החומר או “תזוזה” של המבנה שגורמת לסדקים ולוּ הקטנים ביותר.

איתור חדירת מי גשמים מתבצע על ידי מומחה בעל ידע רב בתחום הבניין, ובעזרת ציוד מתקדם לרבות מצלמה תרמית, סיב אופטי לצילום פנים צנרת, גלאי לחות ממוחשב ועוד.

במעמד הבדיקה נדרש מגוון רחב של מכשירים, כיוון שחדירת מי גשמים הוא כשל הבא לידי ביטוי בנזקי רטיבות חמורים – במקומות שונים ובאופנים שונים. כמו כן, נדרש ציוד מתקדם וידע רחב בתחום ליקויי הבנייה, איטום בניין ומעטפת, וכל אלו מאפשרים איתור ממוקד של מקור הבעיה בצורה המדויקת ביותר.

לייעוץ טלפוני חינם ע”י בוחן נזקי מים מוסמך מכון התקנים הישראלי – חייגו

תרמיטק איתור נזילות - מספר טלפון

דוגמא לאיתור חדירת מי גשמים מגג עם יריעות ביטומניות

דוגמא לאיתור חדירת מי גשמים מגג עם יריעות ביטומניות

האם אתם סובלים ממים שמחלחלים דרך התקרה, או שמא גיליתם רטיבות באזור החלונות או הגג? אם התשובה היא “כן”, אתם ממש לא צריכים להיכנס ללחץ, מכיוון שעם הטכנולוגיה שיש לנו היום, הדבר בהחלט פתיר.

אם אתם רואים בעיני רוחכם פועלים שנכנסים ומרימים מרצפות כדי לחפש את המוקד הבעייתי, או שוברים קירות כדי לאתר את הבעיה – אתם יכולים להירגע. כי היום, בהשוואה לשנים עברו, הכול מתנהל בצורה שונה לחלוטין. בעבר, לא היו פתרונות אינסטנט ממשיים לאיתור נזילות. כדי לאתר את מקור הבעיה, היה צורך לחפור מעט (או הרבה), לשבור קצת (או הרבה), ולתור באופן מייגע אחר הסדק או החור – הפיצוץ או האיטום הלקוי.

כיום, כשמדובר באיתור חדירת מי גשמים, זה כבר הרבה יותר פשוט. אנחנו מצויידים בכל מה שרק עשוי לסייע, ולאתר במדויק את הנקודה הבעייתית.

הגורמים לחדירת מי גשמים

לקראת בוא החורף אנו חייבים להיערך היטב, וזאת משום שעונת החורף הישראלית היא לעיתים סוערת מאוד, וגשומה. אם בבית לא יהיה איטום תקין, השהות בבית תהפוך לסיוט מתמשך. במקום ליהנות מבית חמים ומוגן (בית לא מוגן=חדירת מי גשמים לבית), יירד עלינו גשם מכיוון התקרה, ונסבול משלוליות רבות בפינות שונות בבית. כתוצאה מכל אלו יתפתחו עובש וטחב, נזקים שונים לקירות הבית והתקרה, רהיטים שייהרסו בעקבות מגע עם מים, הרס של צבע הקירות, תקרה מתקלפת, ועוד.

מעבר לכך, קיים תמיד הסיכון מפני פגיעה בתשתיות הבית, דבר שעלול להסב נזק רב. אז אנחנו כאן, יחד עם כל הסימנים המקדימים, שיסייעו לכם להכין את הבית היטב לקראת הגשמים.

לפרויקטים שביצענו באיתור חדירת מי גשמים – לחצו כאן »

סיבות וסימנים לחדירת מי גשמים

יש מספר סימנים לחדירת מי גשמים, וקיימת חשיבות רבה להיות מודעים אליהם. הסיבות לחדירת מי גשמים הן לא מעטות ומגוונות, אך ברור שהגורם הבסיסי ביותר הוא איטום לקוי. אם גג המבנה אינו אטום כהלכה, הבית לא יהיה מוגן ומי הגשמים יחדרו אליו. לכן, אם חוויתם חורף “רטוב” ועדיין לא טיפלתם בבעיה, קיימת דחיפות רבה באיתור מקור החדירה ותיקון האיטום.

איתור חדירת מי גשמים במעטפת מבנה

איתור חדירת מי גשמים במעטפת מבנה

(לחצו כאן למעבר לפרויקט לדוגמה שביצענו בהרצליה לאיתור נזילת בעקבות חוסר איטום)

מומחה לאיתור חדירת מי גשמים יאתר את מקור הכשל טרם בוא הגשמים, כך שאינכם צריכים לגלות זאת רק בחורף.

כיצד גשם גורם לרטיבות ונזילות?

אחת הבעיות הנפוצות בימי החורף היא חדירת מי גשם למבנה – אם דרך הגג – או מעטפת הבניין. הדלף מגיע בדרך כלל מאיטום לקוי, רופף, בלאי כתוצאה מהתיישנות החומר או תזוזה של המבנה, הגורמת לסדקים, ולוּ הקטנים ביותר. ישנם מקרים שבהם הנזק הוא כתוצאה מאיטום לקוי או עבודה לא מקצועית – כבר במהלך הקמת יסודות המבנה.
לדוגמה: חוסר איטום במעטפת – ביצוע איטום לא תקני – שיפועים לא נכונים וחוסר שיפוע כללי בגג.

צילום סטילס רגיל של מקום חדירת מי גשם וצילום תרמי של מקום חדירת מי גשם.

צילום סטילס רגיל של מקום חדירת מי גשם וצילום תרמי של מקום חדירת מי גשם.

איטום – מהי תופעת “בלאי מואץ”, ואיך ניתן לזהות ליקויים.

איטום לקוי בחיבורים שונים במבנה, כגון חיבור בין חלונות לקירות, מתחת לחלונות בחיבורי סף השיש (קופינג), פתחים ודלתות שבהם עוברת צנרת שירות כגון: חשמל, מיזוג ותקשורת.

בלאי מואץ של חומרי האיטום – באזור גיאוגרפי כמו ישראל, שבו בתקופת החורף בדרך כלל נמדדות כמויות גדולות של מי גשם תוך פרק זמן יחסית קצר, או לחלופין חום וטמפרטורות גבוהות בתקופת הקיץ – כל אלה עלולים לזרז את הבלאי הטבעי של חומרי האיטום. חום וירידת כמויות גדולות של גשם, הם פרמטרים שמביאים להאצת בלאי חומרי האיטום וההגנה על גגות או מעטפת המבנה. אם אתם בתהליך של בניית בית חדש מהקבלן, מומלץ לבדוק אם הוא רשום בפנקס הקבלנים.

בדוגמה הבאה נראה חדירת מים בקיר מעטפת כפול בירושלים – בעקבות חוסר איטום תקני בעת הבנייה, יש חדירת מים לכל הדיירים במבנה כשיורד גשם.

צילום תרמי וצילום רגיל של חדירת מים בקיר מעטפת כפול בירושלים

צילום תרמי וצילום רגיל של חדירת מים בקיר מעטפת כפול בירושלים.

 

איטום לקוי של החלונות והדלתות בבית

לעיתים מקור הבעיה נעוץ באיטום של הפתחים לבית, כמו החלונות והדלתות. בעת תהליך האיתור של חדירת מי גשמים, המומחה יאתר ליקויי איטום גם בחלונות או בדלתות. כמו כן, עם קצת מאמץ, נוכל לזהות את הבעיה הזאת בעצמנו.

אם אתם מבחינים בסימני רטיבות כלשהם על הקירות, סביב החלונות או הדלתות, תוכלו להבין כי הבעיה נעוצה באיטום של אלו, ואת כל זה לא תוכלו לדעת לפני בוא הגשם. בכל מקרה, אם אתם מגלים את הרטיבות בעצמכם, אל תזניחו אותה – מהרו לטפל באיטום לפני שהגשמים יתגברו, והמצב רק יחמיר.

חדירת מים מסביב לחלונות בצילום על ידי מצלמה תרמית במעטפת המבנה וצילום התרמי מתוך הבית נראה את הרטיבות והנזקים מחדירת המים

חדירת מים מסביב לחלונות בצילום על ידי מצלמה תרמית במעטפת המבנה, ובצילום התרמי מתוך הבית נראה את הרטיבות והנזקים מחדירת המים.

מערכת ניקוז בגג וחדירת מי גשם

בכל גג חשוב שתהיה מערכת ניקוז איכותית ותקנית. מערכת הניקוז אמורה לנקז את המים אל מחוץ למבנה. אם המערכת אינה פעילה או שהיא נסתמה במהלך חודשי הקיץ, הרי שדיירי קומת הגג יגלו מהר מאוד את המים מחלחלים אט אט אל תוך הבית.

לעיתים הפתרון פשוט וקל – ניקוי אזור המרזבים מעלי שלכת או לכלוך שהצטברו עם הזמן, ומיד לאחר מכן המים יתחילו לזרום ללא כל בעיה או עיכוב. אם המצב מורכב אף יותר, לא יהיה מנוס מפנייה אל אנשי מקצוע. וכמו בכל סוג של תקלה בתשתיות, הזנחה רק תחמיר את המצב.

מרזבים וחדירת מי גשם

מקור נוסף להיווצרותן של רטיבויות ונזילות לאחר ירידת גשם הם כשלים במרזבים, לרוב בחיבורים לקויים של מזחלת הגשם בגג. הכשל במרזב יכול להיות בחלקו העליון, בתחילתו של המרזב אשר ממוקם בגג המבנה או לאורך המרזב – כלפי מטה – הממוקם בתוך קירות המבנה.

צילום על ידי רובוט לצילום פנים צנרת כשל בחיבור האביזר

צילום על ידי רובוט לצילום פנים צנרת – כשל בחיבור האביזר.

איך מאתרים חדירה של מי גשמים?

נזקי מים נחשבים ונתפסים כנזקים הקשים ביותר. לעיתים מדובר במבנה חדש שרק הושלמה בנייתו, ובתוך זמן קצר מצטברים סביבו סדקים ונזקים שונים, וזאת משום שהוא נפגע מרטיבות או מים.

אז לפני שאיתור נזילות ייכנס לתמונה, חשוב לציין שכדאי להקפיד על בדק בית שייעשה בצורה מקצועית טרם הכניסה למבנה, וזאת על מנת לאמת כי אין כל בעיה של דליפה או איטום שאינו תקני. אך גם אם קיימת בעיה כלשהי ואתם כבר גרים במבנה (גם לאחר מספר שנים של מגורים), יש הרבה מאוד מה לעשות.

כאשר לקוח מתלונן על נזילה של מים בכל מבנה או שטח, אנחנו נביא איתנו את כל הציוד הנדרש ואת כל הכלים המתקדמים, וזאת על מנת שנוכל לאתר את המוקד הבעייתי באופן יסודי ומעמיק, וכך נוכל לדעת האם הבעיה היא באיטום, או שמא הבעיה טמונה במרזבים שלא הותקנו כמו שצריך ולפי הנהלים. לעיתים הדבר נובע כתוצאה מבלאי, התיישנות החומר ובמקרים חמורים בעקבות “תזוזה” של המבנה.

 

עלות איתור חדירת מי גשמים

שירות איתור חדירת מי גשמים עולה 2,500 ש”ח בתוספת מע”מ כחוק, אך חשוב לציין כי המחיר הסופי ייקבע רק לאחר שיחת אפיון בטלפון עם מומחה לאיתור.
לחיוג – לחצו כאן
להשארת פרטים לחזרה – לחצו כאן
למחירון איתור נזילות המלא – לחצו כאן »

איתור חדירת מים גשמים עם מומחה

דרור ישראלי, מומחה לאיתור נזילות מי גשמים, בעל ניסיון של אחד עשר שנים בתחום של איתור תשתיות, איתור נזילות ואיתור נזקי מים. משנת 1984 דרור עסק בתחום עבודות בניין, הכוללות גם איטום, אינסטלציה ויסודות הבנייה.

לתעודות הסמכות ורישיונות מומחה – לחצו כאן »

שירות בלעדי של איש מקצוע מומחה, שיאבחן באופן המקצועי ביותר את הבעיה, וכך גם יפתור אותה במהירות.

לייעוץ טלפוני חינם ע”י בוחן נזקי מים מוסמך מכון התקנים הישראלי – חייגו

תרמיטק איתור נזילות - מספר טלפון

זקוקים לייעוץ או להצעת מחיר? תנו לנו לחזור אליכם

    תעודות מומחה

    תעודת לתרמיטק מאת מכון התקנים הישראלי, אגף איכות והסמכה

    תעודת לתרמיטק מאת מכון התקנים הישראלי, אגף איכות והסמכה - לחצו על התמונה למעבר לכל התעודות של תרמיטק.

    ביקורות

    תרמיטק Iconתרמיטק

    אשרמן 1, תל אביב

    5.0 400 reviews

    • Avatar miki ba ★★★★ 2 weeks ago
      דרור בצע בדיקה תרמית ביסודיות רבה משך כשעתיים, ע׳מ לאתר נזילה ״ עקשנית״ שקיימת מיום כניסתנו לבית לפני 26 שנים. ( מצנרת מי גשמים משותפת בעליית הגג לתקרת חדר שירותים בקומת הקרקע). לדבריו - איתר את הנזילה, והציע פתרון לתיקון. התחייב ללוות … More אותנו עד שהבעייה תפתר לחלוטין.
    • Avatar Michael Lvovsky ★★★★★ לפני 3 שבועות
      שירות ברמה גבוה עם ידע ונסיון. עבודה יסודית ורצינית. גם אחרי שמצאנו את מקור הנזילה עדיין המשיך לחפש עוד לקויים בכמה קומות מעלי ולא ויתר.
      תודה רבה
    • Avatar Galia Becker ★★★★★ 2 months ago
      היתה לנו בעיית רטיבות. השירות שקיבלנו היה מצוין. גם מיידית התקשרנו בבוקר והבדיקה בוצעה כבר באותו היום. הבודק דרור היה מקצוען ממש. הגיע עם כל הציוד המתקדם שקיים בתחום. לא סיים את הבדיקה עד שלא עבר על כל האפשרויות ווידא שאין יותר נזילות. … More ממליצה בחום.
    • Avatar Elad Goldberg ★★★★★ לפני 3 חודשים
      תודה רבה מכל הלב לדרור על השירות האיכותי והמהיר לאיתור הבעייה אצלי. על חוש האחריות המפותח והדאגה ללקוח,מללא פשרות. לא מובן מאליו! ממליצה בחום למי שצריך.
    • Avatar איציק בוקעי ★★★★★ לפני 3 חודשים
      רוצה לשתף אתכם בחווית שרות יוצאת דופן!
      לפני מס׳ חודשים קיבלתי המלצה על תרמיטק. הגיע אליי בחור בשם דרור על מנת לבדוק את הרטיבות בכמה מוקדים בבית. הבחנתי שמדובר באדם מאוד מקצועי, סבלני, אדיב, והכי חשוב אנושי! הבעיה אותרה וקיבלתי דוח מפורט
      … More ומקצועי אשר מפרט את הליקויים. לאחר מספר חודשים קראתי לו שוב כי צץ לי עוד משהו קטן ודרור הגיע אליי בהתרעה מאוד קצרה של כמה ימים ספורים. השרות הזה שמקבלים היום חברים הוא לא טריוויאלי! מדובר בבנאדם אחד ל..
      כל מי שמתלבט אין מה להתלבט! הבנאדם קוסם!! תודה לך דרור, שירבו כמותך בישראל🤞🏻🙏🏻
    • Avatar אנטולי פופוב ★★★★★ 3 weeks ago
      שירות מהיר , מקצועי , איכותי ומהיר ! תודה רבה על הכל!
    • Avatar Evgeny tartakovsky ★★★★★ a month ago
      שירות מקצועי וישר. ואת זה חברים קשה למצוא!
      מומלץ בחום.
    • Avatar רונית טרפלר ★★★★★ 5 months ago
      חברת תרמיטק נענתה בסבלנות ואדיבות לשאלות וההתלבטויות שלי באשר לבדיקת רטיבות.
      כמו כן, משהחלטתי על הבדיקה, הבודק דרור גילה אנושיות, מקצועיות, הוגנות בקביעת המחיר הסופי וכך גם עד לקבלת הדו"ח והמענה לשאלות ששאלתי בעקבותיו. כן ירבו !
    • Avatar אוסי שילוח ★★★★★ 5 months ago
      נעשה איתור נזילת מים באמצעות מצלמה תרמית. התיאום, עבודת האיתור, האחריות היחס והגשת הדוח היו מקצועיים מאוד.
      אני מודה לדרור על נחישות והתמדה, ועל כך שאיתר נזילה ממנה סבלנו מספר שנים.
      אני ממליצה עליו בחום!!
    • Avatar אורלי בילנסקי ★★★★★ 6 months ago
      אני רוצה להודות לדרור ולרני האלופים שעבדו במקצועיות ופתרו לנו בעיה שרבים לא הצליחו בסבלנות, בהתמדה ובנחישות שלא ראיתי כמותה בקרב אנשי מקצוע.
      הם לא ויתרו והוכיחו כי הם בעלי ידע וניסיון רב ורמת המקצועיות שלהם גבוהה מאוד, כשהכל נעשה בנועם
      … More ובחיוך.
      ישר כוח ! פרנסה בשפע והמון הצלחה בהמשך 🙏
    • Avatar Mici Mici ★★★★★ 10 months ago
      מקצועיות יחס אישי אין עליהם תודה רבה❤️

    חיפוש חופשי באתר

    Call Now Button דילוג לתוכן